Historijski dan za Srbiju: Počinje izgradnja metroa u Beogradu
Uz finansiranje francuske vlade od 4,4 milijarde eura, lokomotive, vagone i tehničku opremu metroa uspostaviće kompanija Alstom. Izgradnju metroa će preuzeti kineska kompanija PowerChina. I ovaj dio projekta finansirat će kineska vlada.

Izgradnja metroa u Beogradu, glavnom gradu Srbije, koji nije mogao da bude izgrađen iako je planiran još od 1950-ih, počela je jutros.
Gigantskim projektom Beograd, koji je najnaseljeniji grad bez metroa u Evropi sa oko 1,7 miliona stanovnika, dobit će prvu liniju metroa 2028. godine.
Uz finansiranje francuske vlade od 4,4 milijarde eura, lokomotive, vagone i tehničku opremu metroa uspostaviće kompanija Alstom. Izgradnju metroa će preuzeti kineska kompanija PowerChina. I ovaj dio projekta finansirat će kineska vlada.
Ukupna dužina prve i druge linije metroa, koje će se graditi do 2028. i 2030. godine, bit će 40,5 kilometara. Predviđeno je da na prvoj liniji, dužine 21,3 km, budu 23 stanice, a na drugoj liniji 20 stanica dužine 19,2 km. Osim 2,5 kilometra metroa, planirano je da sve bude pod zemljom.
Krajnje desničarski pokret Dveri održao je protest u blizini gradilišta, gdje su danas zvanično počeli radovi, tvrdeći da, dok se projekat metroa gradi po cijeni od 40 do 60 miliona eura po kilometru u drugim zemljama, ta cijena je 100 miliona eura u Srbiji.
Demonstranti su reagovali i na pokretanje projekta u regionu Makiš, gdje se nalaze izvori pitke vode.